jueves, 20 de septiembre de 2012

LA CONFEDERACIÓ NACIONAL DEL TREBALL AMB EL TAXISTA


LA CONFEDERACIÓ NACIONAL DEL TREBALL AMB EL/LA TAXISTA

No som aliens als problemes del taxi, d’ençà fa alguns anys diferents companys taxistes de manera desinteressada i voluntària, al marge de qualsevol organització del Taxi existent hem estat implicant-nos en totes les reivindicacions i mobilitzacions a favor del treball del taxista (autònom i assalariat), alhora hem denunciat l’explotació a la que està sotmès el/la treballador/a assalariat/a per part de les empreses jurídiques i físiques del Taxi. També hem denunciat la connivència d’alguns grups de pressió amb l’Administració donat els seus interessos partidistes privats i econòmicament lucratius, a l’empara de la llibertat d’empresa com a excusa i en contra de la nostra llibertat per decidir com a col•lectiu majoritari. Sempre des del nostre esperit llibertari i d’autogestió hem volgut la implicació dels companys/es des de la participació activa a través de assemblees obertes. En voler trobar de manera conjunta solucions en la resolució de conflictes on nosaltres érem els afectats, no hem volgut delegar deixant-lo en mans alienes de representants sindicals. Per tot això, i amb la intenció d’incidir en el nostre sector, ara ens hem organitzat reconstituint la Secció Sindical del Taxi de la CNT. Esperem aportar els valors necessaris per recuperar la dignitat perduda, així com millorar les nostres condicions laborals. Som un sindicat, no una gestoria.
¿Què és la CNT?
Fundada l’any 1910 a Barcelona, a partir de la unió de les societats obreres no vinculades a les corrents socialdemòcrates, la CNT segueix fidel als principis anarcosindicalistes, i és l’única hereva a l’Estat espanyol de l’esperit de la Primera Internacional.
La CNT és, a dia d’avui, l’únic sindicat a tot l’Estat totalment independent de directrius polítiques, on els que decideixen són els treballadors afiliats i no un comitè de professionals del sindicalisme, renunciant al finançament de l’Estat i la Patronal per mantenir la seva independència econòmica, i que no deixa les negociacions en mans d’intermediaris. Ni rebem subvencions ni tenim alliberats/des.

La CNT-AIT sempre va estar present en el Taxi
Fa 35 anys es tornà a reorganitzar el sindicat després de la dictadura franquista, i companys del Taxi reprengueren la històrica Secció Sindical del Taxi del Sindicat de Transports, aquell mateix que col•lectivitzà també la indústria del Taxi durant el període de la Revolució Social de 1936-1939. Fou durant els anys setanta amb el canvi polític i el nou escenari social com a rerafons, on es va fer front a la concentració i arrendament de llicències lluitant per un nou marc legal, democratitzant l’accés com a titular de llicència en plena i exclusiva dedicació, millorant les condicions laborals del taxista assalariat, i reivindicant unes tarifes justes

ORGANITZAR-SE ÉS IMPORTANT PER DECIDIR
A les últimes eleccions en el sector del Taxi celebrades després de 12 anys va votar menys del 30 % dels treballadors autònoms titulars de llicencia. Està clar que quelcom succeeix i aquesta dada és indicativa del fastig i descontent d’aquest sistema que diu ser representatiu del sector. No parlem tampoc de com es decideix dintre de les organitzacions que aspiren a “representar” al taxista, normalment juntes directives elegides cada quatre anys. El taxista se sent fustigat per una Administració indiferent i aliena als seus problemes reals, que es fa el sord davant l’interès de tot un col•lectiu.
Molt al contrari d’aquest ramader sistema, en organitzar-nos nosaltres, no aspirem a representar a cap taxista: des de la Confederació Nacional del Treball renunciem a la participació en qualsevol tipus d’eleccions perquè es contradiu amb el principi d’AUTOGESTIÓ, gestió pels mateixos treballadors/es que possibilita de manera efectiva i organitzativa la democràcia directa des de l’assemblea del sindicat, totalment autònom i POSSIBILITA TAMBÉ LA PARTICIPACIÓ DE TOTS ELS/LES TAXISTES A TRAVÉS DE LA FEDERACIÓ DE SINDICATS, ESTABLINT-SE LA UNIÓ DE TOT EL SECTOR O RAM DE LA INDÚSTRIA DEL TAXI.

Per tant, NO DELEGUEM en representants que després traeixen els acords assolits pels mateixos treballadors. Per la mateixa raó, com no deleguem, per a preservar els acords i la unitat aconseguida entre tots/es en assemblea, és mitjançant l’ACCIÓ DIRECTA que portem a terme les negociacions sense intermediaris, ja sigui amb l’Administració en lo públic, o amb les empreses en les relacions d'àmbit laboral privat. Tot l’anterior no té cap sentit sinó es practica la SOLIDARITAT i el SUPORT MUTU. Nostra força i garantia d’èxit en qualsevol negociació col•lectiva rau en mantenir la unitat solidaritzant-nos en el nostre propi sector i també en altres sectors que estiguin en conflicte (Avui per tu, demà per mi. No serveix mirar-se tant el melic, com passa al nostre sector). La jornada laboral de 40 hores setmanals s’arribà a aconseguir en molts països gràcies a organitzar-se d’aquesta forma.
Fruit de la llarga experiència col•lectiva anarcosindical i de la fita històrica del moviment obrer al nostre país, ha esdevingut como a referent al mon del treball (malgrat voler ser esborrada de la memòria històrica per alguns sectors econòmics i polítics d’aquest país) una manera de fer entesa des de l’ètica, i el compromís dels seus afiliats, mantenint la coherència amb els principis.

Tenim motius per trobar la unitat i lluitar per un Taxi més humà. Com més aviat comencem millor.

2 comentarios:

  1. Ni que decir tiene, que la Historia de la C.N.T. habla por si sola y en el tiempo que estamos demuestra ser una Organización Sindical de estructura Diferenciada en relación a las existentes representativas en la Taula Técnica del Taxi (con aproximadamente un 30% de los votos)y en la que sus dirigentes no ceden sus cargos mientras no les llegue la jubilación.
    NECESITAMOS MOVILIZARNOS YA, y obligar al IMT a adoptar medidas que no favorezcan a unos cuantos empresarios (floteros), y que no nos tengamos que rascar el bolsillo; que bastante dinero nos sacan ya.

    ResponderEliminar