miércoles, 16 de enero de 2013

ELS TAXIS PIRATA PROLIFEREN PER LA CRISI

Els conductors professionals assenyalen aquesta pràctica es un  dels principals problemes del sector | L'Imet assegura que utilitza tots els mètodes al seu abast per controlar la situació.
 Mari Carmen Gallego / Baix Llobregat
La recent crisi del taxi a l'àrea de Barcelona ha posat sobre la taula un dels principals problemes del sector: la proliferació de la pirateria. Els professionals assenyalen l'increment de falsos taxistes com un dels problemes i han demanat mesures urgents per acabar amb aquesta pràctica.
"El que no podem fer és quedar-nos a casa els professionals perquè segueixin treballant aquestes persones, que no paguen llicència, impostos ni declaren a hisenda", explica indignat el representant de Taxi Companys, Pedro García. Aquest portaveu assegura que "la crisi ha incrementat els problemes del sector en general i ha fet aflorar els taxis pirata".
Des de l'Institut Metropolità del Taxi (Imet), el gerent de l'entitat, Eduard Ràmia, reconeix el problema i assegura: "Actuem de manera conjunta amb les policies locals per detectar aquest tipus de pràctiques".
A Internet es poden trobar ofertes per anar amb taxi des del centre de Barcelona a l'aeroport del Prat per 15 euros, quan el preu que cobra un taxi ordinari és més del doble. Des del sector asseguren que són persones que disposen d'una furgoneta i traslladen a diverses persones en un mateix viatge perquè els surti a compte."Aquest tipus de pràctiques està provocant la caiguda del sector. A un autònom no li surt a compte treballar perquè no podem competir amb aquestes pràctiques ", diu el taxista Leo Martínez, que reconeix que" és molt difícil de detectar al carrer perquè es tracta de cotxes particulars sense cap tipus de distinció ".
L'oferta dels taxis pirates s'ha disparat, per exemple a l'aeroport del Prat, coincidint amb alguna crisi aèria, com quan la infraestructura es va tancar com a conseqüència del núvol de cendra volcànica procedent d'Islàndia.
El gerent de l'Imet reitera que els inspectors de l'Imet fan inspeccions periòdiques i recorda que hi ha "aspectes que són competència de les policies locals dels municipis metropolitans". "Necessitem una solució. És cert que a Barcelona hi ha massa taxis i hem de treballar per reduir el nombre de llicències però sense trampes per part de l'administració perquè no tindria sentit reduir els cotxes però deixar igual els VTC (lloguer de vehicles amb conductor) ", considera el portaveu de Taxi Companys que destaca la necessitat d '"actuar contra la pirateria". / La Vanguardia


SALUT I BON VIATGE.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario