El client sabrà el cost del servei gràcies a un web i una aplicación El gremi busca atraure nous clients i evitar els cobraments abusius
BARCELONA . EL PERIÓDICO . CARLOS MÁRQUEZ DANIEL . - El taxi càrrega amb l'etiqueta de transport car . I ho és si es compara amb el bus , el metro o, ja no diguem , amb el Bicing . No ho és tant si s'agafa en grup per anar a l'aeroport o si es té en compte i es valora la comoditat d'anar de porta a porta sense més parades que les que marqui el trànsit. El taxi és també un brou de reduït cultiu de cobraments abusius , sobretot als turistes , que no tenen per què conèixer el sistema tarifari . Amb l'objectiu d'atreure nova clientela i combatre aquestes pràctiques que danyen i generalitzen la imatge del sector , l'Administració ha impulsat una aplicació per a mòbil perquè l'usuari pugui conèixer el preu aproximat de la cursa , tant si l'està a punt d'iniciar com si la programació de cara al futur . Diu Eduard Ràmia , gerent de l'Institut Metropolità del Taxi ( IMT ) , que l'objectiu principal és arribar « a tota aquesta gent que avui està convençuda que és un mitjà de transport que només poden permetre uns pocs » . Uns pocs potser és exagerat , però és innegable que resulta més car que la resta de transports , tot i que el bitllet senzill de bus i metro hagi escalat fins als dos euros . En aquest sentit , l'hemeroteca no ajuda gaire : la tarifa , que la pròxima matinada comença a aplicar la pujada del 2,9% pactada per al 2014 , s'ha incrementat el 20,3 % des del 2007 , un any abans que el enfonsament de Lehman Brothers marqués l'inici de la crisi econòmica global .
Els Mapes de Google L'aplicació , que estarà operativa el dissabte per Android i en els propers dies , per Iphone , utilitza el poderós servei de mapes de Google per traçar els recorreguts . El programa , que parlarà català , castellà , anglès , francès , alemany i rus , permet introduir origen i destinació , i després d'uns breus segons, cartografia la ruta , detallant el nombre de quilòmetres i el preu aproximat de la cursa . Admet Ràmia que la xifra resultant s'ha inflat prop del 5 % per evitar la incòmoda situació que el que marca el taxímetre sigui sempre superior que el que dicta el mòbil . L'adhesiu que adorna la finestra dels taxis inclourà a partir de demà un codi QR que traslladarà als smartphones dels clients que així ho desitgin al web de l'IMT que dóna una doble opció : calcular la ruta directament a la pàgina o descarregar la aplicació Taxi Barcelona perquè ja formi part de la llibreria de gadgets del telèfon . « Si a la gent li dónes la possibilitat de comprovar el preu del servei , potser s'adoni que anar a l'aeroport amb tres amics surt més barat a taxi que fer-ho al Aerobús » , assenyala el gerent de l' IMT , que insisteix en « trencar el dolorós tòpic que el taxi és car » . L'objectiu menys confessat , el de perseguir el frau en la professió , és potser el que , a la llarga , més beneficis porti a la ciutat . Aquí cal recordar una vegada més les comissions que molts taxistes paguen als conserges per aconseguir viatges a l'aeroport . Un suborn que acaba repercutint en el preu final , inflada a base de suplements inventats l'únic objectiu és treure-li al turista fins a l'últim euro abans que abandoni el país . L'ideal seria comptar amb una tarifa única per anar o sortir del Prat , però això és una cosa que de moment es resisteix perquè no hi ha acord sobre si ha de ser un preu únic o diversos , ja que no és el mateix sortir de la Fira Gran Via que de la zona del Fòrum. Mentre això arriba , els estrangers tindran la possibilitat d'usar l'aplicació , però si els fa mandra o no volen patir el costós itinerància de dades del telèfon , aviat tindran una altra ajuda extra . L'IMT col · locarà a les parades de taxi de l' aeroport i en les de les terminals del port uns panells en els quals informarà sobre el preu aproximat de la cursa a alguns punts emblemàtics de la capital catalana . En el cas del Prat , es detallaran llocs com la plaça de Catalunya , la Rambla i el Fòrum , mentre que al costat dels creuers apareixerà el preu per arribar al Camp Nou , el parc Güell i la Sagrada Família . Guanyar l'Aeroport També a la ciutat es col · locaran cartells en sis punts estratègics . Dues estaran a la plaça de Catalunya , on hi ha la parada de l' Aerobús , el principal rival del taxi per cobrir el servei més llaminer de la professió al marge dels escassos llargs recorreguts , i un al costat de les instal · lacions de la Fira de Barcelona , en la plaça d'Espanya . Més informació per convèncer que el taxi és una alternativa . Promoció a favor de l'ofici Des que el ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona va aprovar al juny que els taxis puguin lluir publicitat en les portes , prop de 200 ja s'han posat d'acord amb alguna empresa per col · locar aquest petit anunci en el vehicle . Ara , l'Institut Metropolità del Taxi ( IMT ) impulsarà una campanya de promoció de la professió amb la col · locació de 400 adhesius en sengles cotxes . Els taxistes que vulguin formar part de la promoció s'hauran d'apuntar a la web de l'IMT , i si hi ha més de 400 sol · licituds , es farà un sorteig . L'Administració pagarà a cada conductor 75 euros el primer mes amb el compromís que el segon mes sigui a cost zero.
SALUT I BON VIATGE.
No hay comentarios:
Publicar un comentario