El passat 12 de setembre, a la seu de l’AMB,
la Secció sindical del Taxi de CNT es va reunir juntament amb altres companys
d’organitzacions professionals del taxi (STAC, UTAM, GTI, TAXIS COMPANYS, i
Assemblea de Sants; el GUT no hi era però també és participant) amb
representants de l’Institut Metropolità del Taxi (IMT), Adif i d’Urbanisme de
l’Ajuntament de Barcelona, on també era present la AET (patronal). L’objecte de
la reunió era fer un balanç després de l’estiu sobre les mesures acordades el
13 de juliol per atendre la problemàtica al no haver parada de taxi a l’Estació
de Sants-Barcelona, sortida plaça Països Catalans (parada de taxi reivindicada
fa quasi tres anys per restablir el servei de taxi en aquesta part de l’Estació).
Aquestes mesures per combatre principalment la pirateria i la competència
deslleial d’alguns taxistes, consistien en reforçar la senyalització dirigida
als usaris/es de taxi per reconduir-los cap a la parada de taxis de la sortida
de la plaça de Joan Peirò, reforçar el servei d’inspecció i habilitar una
parada de taxi a l’hotel Torre Catalunya, pròxima a l’Estació. El compromís de l’Ajuntament de Barcelona i
l’IMT amb els taxistes, era de fer seves les nostres propostes de no funcionar
aquestes mesures, que nosaltres ja pronosticàvem que fracassarien.
Aquestes propostes no van poder evitar que els/les taxistes tal
com els hi vam plantejar a l’Administració com ultimàtum, el 17 de juliol ocupéssim
la Plaça Països Catalans amb els taxis, per simbòlicament restablir la parada
reivindicada i prestar servei, tot com
manera de pressionar en una jornada reivindicativa (explicant la
situació als usuaris/es, víctimes finals del mal servei rebut).
En aquesta última reunió s’ha acordat portar
a terme el següent:
1) Mantenir
el servei de taxi a l’Estació, sortida Plaça Joan Peirò, com a parada
principal.
2 Establir una parada
de taxi a l’Estació de Barcelona-Sants, sortida Plaça Països Catalans. El servei d’aquesta
parada serà independent i amb una capacitat de tres taxis (sota cobert), que
s’alimentarà amb cotxes des de la Plaça Joan Peirò. Els taxis arribaran a
aquesta parada mitjançant un corredor pel Pg. Sant Antoni (lateral del Parc de
l’Espanya Industrial), amb una amplada de
3,5 metres, per acabar sortint directament al carril bus direcció carrer
Tarragona.
Queda
per estudiar amb l’IMT l’organització del servei com parada de taxis
independent.
3) Millorar
la zona d’encotxar i el cobert de l’actual parada Joan Peirò, tal com vam
demanar, per tal de estar usuaris/es i taxistes a resguard de la pluja.
4) Instal.lar
un monitor pròxim a la sortida de la Plaça Joan Peirò per que els taxistes que
esperem puguem conèixer al tancament de l’Estació les últimes arribades de
trens destinació Barcelona-Sants.
Hem d’explicar que el projecte definitiu i
l’execució d’aquestes obres queda subjecte al seu finançament. Malgrat creiem
que pot estar pressupostat tot, no ens han pogut determinar els terminis en el
temps, ni cap data concreta d’inici de les obres. Tampoc ens han concretat a
càrrec de quina administració aniran les despeses.
S’ha de dir que fa temps Adif està
externalitzant els seus serveis com la venda de bitllets en empreses privades.
Aquesta argumentació és indicatiu de les retallades que està afectant el servei
de transport ferroviari, així com la intenció del Govern de l’Estat de
privatitzar les empreses públiques d’Adif i Renfe. Estem a l’espera doncs de
com es pugui esdevenir aquesta precària situació que esperem per part de
l’Ajuntament de Barcelona i l’IMT, no resti en qualitat al servei de taxi.
Malgrat la nostra situació ens solidaritzem amb els companys treballadors/res
de Adif i Renfe en la lluita contra la privatització d’un servei essencial per
la mobilitat de les persones.
Finalment volem explicar que donat la
provisionalitat de l’entorn de l’Estació de Barcelona-Sants, els representants
d’Adif van proposar a totes les parts presents en la reunió, acordar en un
document que la parada de taxi que es
proposava a la Plaça Països Catalans fos provisional mentre no comencessin les obres d’ampliació de l’Estació (actualment
degut a la conjuntura econòmica de l’Administració central, fa anys que
s’espera l’execució del projecte, situant l’inici d’aquestes al Pg. Sant
Antoni, que es manté tancat a la circulació de vehicles). Per nosaltres aquesta
objecció mai va ser un problema, el que no desitjàvem que aquesta
provisionalitat s’allargués en el temps i la manca de servei de taxi, acabés degradant
la qualitat i l’atenció que reben els usuaris/es quan arriben a la nostra
ciutat.
Esperem
doncs a l’espera que el què s’ha acordat i compromès en aquesta reunió es porti
a terme amb la màxima brevetat de temps possible.
Agraïm als companys/es i usuaris/es (2.300
signatures recollides amb la iniciativa del company Mariano Gutiérrez) que han
donat suport la reivindicació i no han menystingut la problemàtica de l’Estació
de Sants que afecta a tot-hom.
Una salutació fraternal
Tenim motius per
trobar la unitat i lluitar per un Taxi més humà. Com més aviat comencem millor.
No hay comentarios:
Publicar un comentario