jueves, 24 de octubre de 2013

PORT OLIMPIC; SANTUARI DE TAXIS PIRATES I DE "ALEMÁN EVENTOS"

 Aquesta passada matinada la Guàrdia Urbana ha fet un control a tots els taxistes de la parada de taxis de l'hotel Ars al Port Olímpic (primera foto).
 No obstant això als taxis pirates de l'enganyosa empresa "Alemán Eventos" no els fan cap tipus de control (segona foto).
 Aquesta empresa enganyosa dedicada al transport de persones a clubs de prostitució, no l'espanta el control de la Guàrdia Urbana i continua tranquil · lament amb la seva activitat, com aquest taxista pirata de Alemán Eventos que acaba de captar quatre homes que estaven a punt d'agafar un taxi a la parada (tercera foto), i la Guàrdia Urbana no fa res.
Mentre els taxistes de Barcelona han d'aguantar, la manca de treball, la pressió autoritària i les multes de la guàrdia urbana, els taxis pirates i la màfia de "Alemán Eventos" poden treballar cada nit i sense cap problema al port olimpic, santuari del taxista pirata.

SALUT I BON VIATGE.
 

jueves, 17 de octubre de 2013

PROTESTA DEL TAXI EN EL IMET POR UNAS TARIFAS DIGNAS Y SIN RECORTES

 Los taxistas concentrados en el IMET por unas tarifas dignas y por la recuperación del suplemento de la maleta.
 Este jueves 18 de octubre se han concentrado en el IMET (Instituto Metropolitano del Taxi) un gran numero de taxistas, debido a los rumores de recortes en las nuevas tarifas del taxi 2014, unos rumores surgidos de la "Mesa Técnica del Taxi", que hunden más todavía al sector del taxi en el hastío. Bajada de tarifas?, retirada de todos los suplementos?  un nuevo modelo de taxi? estas eran algunas de las preguntas que muchos compañeros y compañeras se hacían en la puerta del IMET, frente a una administración que nos lleva imponiendo año tras año unas tarifas indignas que nos hunden más en la miseria, como afrontara un sector del taxi azotado por la crisis la perdida de más poder adquisitivo...
 La incertidumbre, la desconfianza y el malestar se podían sentir y oír en las puertas del IMET, hacia una despótica "Mesa Técnica del Taxi". Protestas contra los "floteros" contra la situación de explotación que sufre el taxi, quejas por la perdida del suplemento de "maletas" eliminado en las tarifas del año pasado "Poco a Poco los taxistas vamos perdiendo más derechos, en favor de unas flotas y empresas del taxi que  siempre quieren más, que solo buscan la máxima rentabilidad a costa del sufrimiento taxista" esta era la opinión de un compañero.
 La concentración se mantuvo toda la mañana en las puertas del IMET, donde se hicieron asambleas y cualquier taxista podía coger el micro y expresar su opinión.









SALUT Y BUEN VIAJE.

 

martes, 15 de octubre de 2013

TARIFES DEL TAXI 2014: UNA ALTRE IMPOSICIÓ DE L´ADMINISTRACIÓ?


Una altra vegada més veiem la inutilitat i la falsedat de la Taula Tècnica del Taxi per al taxista , en aquest cas amb les noves tarifes del taxi corresponents per a aquest proper any . L'AET ( Associació Empresarial del Taxi ) proposa la retirada de tots els suplements sense cap augment de tarifes , la pèrdua de més poder adquisitiu , un poder adquisitiu que hem anat perdut al llarg d'aquests anys de crisi. Aquests senyors de l'AET i de la CMT ( Coordinadora Metropolitana del Taxi ) són els responsables d'enfrontar i dividir al taxista contra el taxista mentre ells gaudeixen aquest esdeveniment , un altre dels èxits d'aquestes oligarquies del taxi és l'explotació del taxista assalariat convertint-los en esclaus amb cada vegada menys drets . Aquests senyors de l'AET i de la CMT són els que van ser elegits per ells mateixos en la ultimes eleccions del taxi , convertinse en representants legitims dels treballadors del taxi, a la Mesa Tècnica del Taxi amb la conplicitat i el beneplàcit de l'administració. Una administració que convoca i dissol la Mesa Tecnica del taxi quan vol , una administració que consulta amb la taula tècnica quan vol, un IMET que no fa res davant la greu situació d'explotació i precarietat , que pateixen els taxistes assalariats .
No cal ser molt llest, per adonar-se que la Taula Tècnica del Taxi esta al servei i als interessos de l'administració i no del taxista. Aquestes noves tarifes del taxi 2014 serán una altra imposició de l'administració, dels interessos dels "floteros"? . Als companys de TAXI COMPANYS i de l'STAC des de CNT els diem que abandonin la Taula Tècnica del Taxi, que no negociïn amb explotadors de taxistes, que no facin el joc a l'administració, que construeixin una altra alternativa lliure i diferent per al taxi de Barcelona.


SALUT I BON VIATGE.

 

viernes, 11 de octubre de 2013

LA CNT DE BARCELONA ES POSICIONA CONTRA L´ACTE FEIXISTA DEL PROPER 12 DE OCTUBRE A LA CIUTAT

La CNT de Barcelona, amb motiu del proper 12 d’ octubre, torna a condemnar tota exhibició feixista a la ciutat.


Tot i que, durant la jornada d’ ahir, Interior ha prohibit la marxa de la manifestació convocada per la plataforma “España en marcha” pel barri de Sants, fent-la marxar per Montjuic, el poble barceloní no es pot conformar, no ha de permetre que la seva història i la seva lluita es trepitji d’aquesta manera, doncs ens trobem davant un atac, que no es limita només al marc polític, sino que s’extèn també a una dimensió humana, sent un atac, directe i sense subterfugis, a la integritat de cadascún i cadascuna de nosaltres. Les consignes i accions homòfobes, racistes, i l’exaltació del genocidi de que fa gala la ultradreta, atempten contra la més mínima expressió de llibertat, tant individual com col·lectiva. Això no cal dir-ho perque ho sabem, ho portem a la sang, i tot i la molta sang vessada, encara ens corre una mica per les venes.

El marcat caràcter exhibicionista i provocador amb que, des de fa setmanes, s’està presentant el circ feixista a la ciutat de Barcelona des de diversos mitjans, és un insult amb ressò, i crida primer a la vergonya i després a l’organització contra l’impunitat d’actes d’exhibició reaccionària com els programats (i els no programats) pel proper dissabte a Barcelona.

Des de CNT Barcelona volem traslladar el nostre recolçament a tot el desplegament que, tant des
d’organitzacions socials diverses com a nivell veïnal, s’està duguent a terme aquests dies per tant de combatre de manera organitzada i conscient l’atac feixista del 12 O a Barcelona.

Feixistes ni a Barcelona ni enlloc!


SALUT I BON VIATGE.

 

domingo, 6 de octubre de 2013

VARIABLES DE LA NO RENDIBILITAT ECONÒMICA DE L'ACTIVITAT DEL TRANSPORT AUTOTAXI A L'ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA I CAUSES DE LA PRECARIETAT LABORAL


En relació a la rendibilitat de l'activitat econòmica , la legislació és explícita en la determinació del contingent de llicències ( variable 1) i no s'assumeix el rescat d'aquestes per l'Administració i no s'assumirà donada la conjuntura econòmica i el caràcter patrimonial de preus desregulats de les llicències malgrat el domini administratiu , sent el preu variable de les llicències la causa fonamental de l'augment dels costos d'explotació de l'activitat. Després ens trobem el règim d'explotació de les llicències ( variable 2) que determina la Llei del taxi autonòmica de 2003 i el Reglament Metropolità del Taxi , sobre aquest aspecte cal que s'aclareixin qüestions importants en relació a la contractació de treballadors assalariats , donat que no existeix una uniformitat , a més hi ha una reglamentació mitjançant la qual està contingentat el doble torn de caràcter no retroactiu en contradicció amb la llei del taxi . Hi ha un contenciós contra aquesta disposició reglamentària , que sembla ser encara no hi ha decisió judicial . Dins del sistema d'explotació afegiríem la sobreexplotació de les llicències en desigualtat que és realment greu com a conseqüència de l'actual reglamentació ( variable 3) , on no es contemplen aspectes importants com la legislació laboral en relació a les hores extres , o un altre aspectes com el frau a la seguretat social i el frau fiscal , aquest últim principalment en relació a la gestió il · legal de llicències . És remarcable afegir el factor de la demanda ( variable 4) i que no cal oblidar donat la pèrdua del poder adquisitiu en relació, no sent causa estructural es pot considerar la variable principal .No hem d'oblidar , en competitivitat amb altres transports , la promoció del sector ( variable 5) que està directament relacionat amb la qualitat del servei així amb la competència deslleial i l'intrusisme , donat la regulació del servei de taxi i per tant les tarifes establertes que són públiques , on l'Administració té una responsabilitat directa també .

Leo García.

SALUT I BON VIATGE.
 

miércoles, 2 de octubre de 2013

LA REGULACIÓN HORARIA Y SUS CONSECUENCIAS

El tema más candente a día de hoy, y después de que los turnos que se implantaron en el taxi de Barcelona estuvieron vigentes menos de una semana, es la Regulación Horaria (RH).

Esta propuesta es la que lidera la organización representante de los profesionales que más votos obtuvo en las pasadas elecciones representativas, que se celebraron el día 3 de mayo de 2012, con el28,52% de los 3.222 votos emitidos.
(En este caso el IMT no proporciono toda la información y datos sobre el sector al resto de asociaciones, además de no informar adecuadamente a todos los taxistas. La consecuencia fue la de una muy baja participación y una victoria más que sospechosa)
____________________
Hay dos formas de dispositivo para aplicar la Regulación Horaria:
-Periférico.
-Inyectado.
El periférico es un reloj descontador que apagaría el taxímetro cuando el tiempo se agotase, y que va conectado al taxímetro.
Y la otra es mediante inyección al propio taxímetro, similar a cuando se actualizan las tarifas.
____________________
En el caso de poner un periférico descontador de tiempo de función del taxímetro, la documentación de que disponemos habla de que hay que fabricar un dispositivo nuevo, hay que saber cuáles son los requisitos para colocar el dispositivo y el coste del mismo. Además, se ha de generar una Orden Ministerial y que laAdministración Autonómica la dé por válida. No sabemos las condiciones que se pondrían en esa Orden Ministerial.
En el caso de inyectar la RH a los taxímetros, y según los promotores de esta medida, hablan de cambiar unos 150 taxímetros por no cumplir las necesidades técnicas.
Sobre la legalidad de esta medida, los promotores, presentan ejemplos que se han dado en otras ciudades españolas como Valencia, Madrid, Bilbao y Córdoba como muestra de que sí es posible esta medida en Barcelona.
La asociación pro-RH asegura que el sistema funcionará para mejorar la recaudación y, sobretodo, para lograr la desaparición del doble turno existente en el sector donde actualmente parece que existe en un 25% del total de las 10.500licencias aproximadamente.
____________________
Pero tampoco disponemos de datos concretos que valore ese incremento de recaudación o el número de taxis que restará al día esta regulación. Esta organización, promotora de la RH, no ofrece ningún dato al respecto, solo habla teóricamente, es decir, no muestran ningún estudio que avale esta propuesta. Tampoco ha hablado nunca de costes concretos para que la medida sea implantada, tan solo hemos podido averiguar que tiene documentos que avalan que casi todos los equipos que actualmente tienen instalados en los vehículos son válidos para esta medida.
Si la Regulación Horaria está dirigida a asfixiar económicamente el doble turno, como aseguran, tampoco tenemos datos de si es posible condonar la libertad empresarial para que no pueda desarrollar las 24 horas de servicio. Los promotores de la medida dicen que sí es posible esta restricción a las empresas.
Por otro lado, hay profesionales que aseguran, con documentación, que los taxímetros que no son válidos son muchos más de los que dicen los promotores de la RH, y nos facilitan una lista de aparatos que no servirían; entre ellos están losTX30 que se instalaron antes del año 1999. E incluso todos los Taxitrónic que tienen contraseña de homologación de antes del año 2006, pues éstos ya no serían útiles para el año 2016. La lista también añade como no válidos todos los de la marca HALE 04 y los NITAX que aún existen instalados. La cifra de aparatos que se tendrían que cambiar puede llegar a un 50% (más de 5.000 taxímetros) del total existente actualmente.
Otras fuentes nos muestran normativas europeas que no se han tenido en cuenta a la hora de plantear la medida. Hay un documento de la Dirección General d’Energia, Mines i Seguretat Industrial, donde se afirma que en materia de taxímetros, este departamento, es el único que tiene potestad para ejecutar cuáles son los idóneos y cuáles no, dando por inválidos los documentos que muestra la asociación que quiere que la RH se implante en Barcelona.
____________________
Como ilustración a este artículo de información, les damos detalles de las ciudades que tienen la Regulación Horaria en su prestación de servicio.
Madrid: Existe un problema técnico porque los sistemas de gestión de flotas, al estar independiente del taxímetro, pueden recoger servicio sin que le cuente el tiempo que tarden en concederle este servicio. Además, se ha pasado a recortar las horas y muchos taxis no la han inyectado hasta que no pasan la correspondiente ITV, por lo tanto, puedes disponer de más horas que el resto de la flota.
Bilbao: Esta ciudad tiene la Regulación Horaria desde hace muchos años a 12 horas. Desde el pasado mes de marzo han pasado a 10 horas porque la rentabilidad, aseguran, bajó un 40% incluso con el límite de 12 horas, pero harán el cambio a 10 cuando actualicen las tarifas para evitar un sobrecoste. Las asociaciones bilbaínas aseguran que sobran licencias dando por hecho que la Regulación Horaria no evita la poca rentabilidad. Hablan de unos 1.200 € de recaudación mensual.
Córdoba: Esta ciudad andaluza tiene un límite de 18 horas y hablan de recaudaciones que no cubren el coste de explotación, pues actualmente están en5,60€/hora recaudada brutos. Alguna organización ya plantea la retirada de, al menos, 100 licencias de las 509 existentes.
Valencia: En la ciudad del Turia, la Regulación Horaria de 12/16 horas se implantó con muchas prisas y se cometieron errores que contradecían la legislación,siendo anulada por la justicia al tener defecto de forma en dicha Orden al faltar el informe del Consell Jurídic Consultiu. Se tuvo que dar marcha atrás a esta medida después del desembolso económico por parte de los profesionales en un primer momento, pero tienen que cambiar 600 taxímetros para poder adecuarse a la legislación, con el gasto que esto acarrea. Durante el primer intento de Regulación Horaria se dio la paradoja que los profesionales que trabajaban sin asalariado, o un solo conductor, comenzaban y terminaban su jornada a la misma hora, quedando para el doble turno unas franjas de tiempo solamente para éstos. Incluso los promotores de la Regulación Horaria han declarado que la medida se quedaba corta y provocaba unas desigualdades de explotación. Actualmente se pretende establecer la Regulación a 12 horas como una huída hacia adelante sinningún tipo de estudio de impacto económico, ni informe jurídico en el que se sustente la viabilidad jurídica de dicha medida.
____________________
Como se puede comprobar en este artículo, la Regulación Horaria tiene multitud de trabas legales, económicas y sociales.
Las trabas legales son, fundamentalmente, por no tener competencias legislativas las administraciones locales y autonómicas. Las trabas económicas son por el desembolso que han de realizar todos los profesionales para implantar una medida como la RH, llegando a tener que cambiar todo el equipo de taxímetro en muchos casos por no cumplir requisitos legales. Y, lastrabas sociales, vienen porque limita en tiempo la actividad económica restandolibertad de explotación a todos los profesionales para plantearse sus jornadas laborales.
Lo más llamativo de este tema es que no se asegura, en ningún momento, la recuperación de la rentabilidad en ningún caso de los expuestos. Por lo tanto, el sentido común nos dice que si se realiza algún cambio, con los tres tipos de coste mencionados, y se sabe con anticipación que no se obtienen los resultados esperados tras ese cambio, lo mejor es buscar otras medidas que se adapten mejor a las necesidades de rentabilidad.
IMFORMACIÓ DE: TEAM TAXI 2013
 
SALUT Y BUEN VIAJE.
 

martes, 1 de octubre de 2013

PEL RESSORGIR DE LA CONSCIÈNCIA DE CLASSE


Els sindicats de la CNT tenim el compromís de fer front als greus i continus atacs del sistema capitalista . És la nostra obligació com a eines de lluita dels treballadors/es unir forces per posar fre i lluitar contra la pèrdua de drets laborals i socials , i respondre a l’empitjorament de les condicions de vida de la classe obrera .

Aquí i ara , expressem de forma clara els nostres plantejaments :


En relació a les institucions antiobreres.

Manifestem que ni la classe política ni els seus partits solucionaran els problemes dels treballadors/es , ja que només són uns titelles corruptes al servei de la banca i les grans empreses . Els treballadors hem de tornar a lluitar , com hem fet sempre que hem pretès assolir respecte, millores de vida i drets per a la nostra classe social . El camí és la lluita ( sectorial , social , als barris , als pobles … ) . Cal posar en marxa una de les nostres millors eines de resposta , la vaga general real, i no repetir escenificacions de cara a la galeria per cobrir l’expedient .
Ens oposem a totes les directrius econòmiques , polítiques i socials emanades de l’FMI , la Troika i la Unió Europea, que fan pagar als treballadors/es les conseqüències de la crisi que el sistema econòmic i financer ha provocat . Els governs i parlaments nacionals s’escuden en les altes institucions internacionals per imposar tota mena de mesures antiobreres i repressives , eludint així la seva responsabilitat directa . Les seves ” solucions ” s’apliquen a costa de la nostra explotació i sofriment , condemnant-nos a nosaltres i als nostres fills a un futur incert , negre i injust , mentre asseguren el de les elits polítiques i financeres . Estan robant la riquesa que generem els treballadors/es en el present i la seva avarícia és de tal magnitud que s’han endeutat i condemnen a les generacions futures a condicions de vida contra les quals hem rebel · lar .
Rebutgem les estructures militars al servei del capital i dels estats, que enfronten i divideixen als pobles per mantenir el control sobre la matèria primera i els recursos energètics , en les seves guerres per l’hegemonia econòmica , sense importar-los el més mínim la barbàrie i el dolor que provoquen .
Denunciem els privilegis econòmics , fiscals , laborals o d’estament social de l’Església Catòlica i la resta de confessions , la classe política , la monarquia i els militars .


En relació a l’organització dels treballadors/es per a la lluita.

Expressem el nostre respecte i reconeixement als treballadors afiliats a CCOO i UGT que encara conserven la seva consciència de classe , és a dir , a les seves bases . Però tot i ser aquest un manifest que crida als treballadors a fer front comú en la lluita , no per això deixarem de dir ben alt i ben clar que mostrem el nostre rebuig i repulsa als pactes que , a esquena dels treballadors i els seus interessos , signen i negocien les cúpules dirigents de CCOO i UGT . També condemnem les seves pràctiques traïdores i desmobilitzadores , que pretenen controlar o acabar amb altres lluites socials i sindicals legítimes i autònomes .
Denunciem la trajectòria de CCOO i UGT , que demostra sense cap mena de dubte que actuen com a instruments del sistema , moguts pels seus propis interessos : subvencions , favoritismes , clientelismes… i una infinitat d’actuacions que res tenen a veure amb la defensa dels drets dels treballadors/es. S’han convertit fa temps en còmplices necessaris i gestors del sistema a l’hora de controlar , vendre i utilitzar a la classe obrera , arrogant-se la representació , legitimats pels governs i la patronal com a interlocutors “legals i democràtics “ per permetre al capital espoliar l’ poble i desmuntar les conquestes obreres que tant els va costar aconseguir als treballadors/es que ens han precedit.
Per tant , fem una crida a tots els treballadors/es que conformen aquestes organitzacions a que les abandonin i no segueixin ni sostenint ni donant suport als que de forma constant traeixen no només a les seves bases sinó a tota la seva classe . Els demanem que no es retirin de la lluita , sinó que , com a persones lliures i conscients , s’autoorganitzin o s’integrin en altres organitzacions obreres .
La història recent , des dels Pactes de la Moncloa , ens demostra que la participació en el model sindical oficial basat en la delegació del poder i la responsabilitat dels treballadors/es en representants a través d’eleccions sindicals només debilita la classe obrera . Els vies establides del sistema de representació unitària en els comitès d’empresa es converteixen en una escenificació controlada que impossibilita l’acció sindical , que només pot ser real si part dels mateixos treballadors/es .
La CNT afirma que només pot ser qualificada com a sindicat una organització obrera autònoma , és a dir , sostinguda econòmicament i gestionada pels propis treballadors/es. Només un sindicalisme de classe sense ingerències polítiques ni corporativismes pot proporcionar una unitat d’acció i una resposta global amb capacitat transformadora .


Suport a les lluites socials , des del respecte i el reconeixement a qui les protagonitzen.

Des de CNT fem una crida a totes les persones de classe treballadora , en actiu , aturades , precàries , jubilades , immigrants , estudiants , desnonades , etc, en definitiva , a totes les persones que patim les injustes conseqüències del capitalisme , a enfrontar-se a aquells que ens oprimeixen .
Cal que tots fem un esforç de solidaritat sumant-nos als actes de protesta que es succeiran a tot l’estat durant els propers mesos en defensa de l’educació , la sanitat , les pensions , el dret a l’avortament , i en definitiva de la nostra llibertat i les nostres condicions de vida . Aturem l’espoli dels nostres drets i acabem amb els seus privilegis .
En la lluita és on hem de trobar-nos tots per respondre com a classe obrera als greus atacs del capitalisme . És el moment de confluir als carrers per a entre tots enfortir les lluites i així d’una vegada per totes fer-los veure al Capital i l’Estat que no els serà senzill seguir arrabassant drets socials i laborals .

Pel ressorgiment de la consciència de clase

Els sindicats de la CNT ens oposem i denunciem totes les injustes mesures que aquest sistema social ens imposa , però som conscients que , a dia d’avui , com a organització no podem enfrontar sols i sense suports . Les nostres causes de lluita són les de la nostra classe social . Tan sols la classe treballadora unida podrà defensar i conservar tot allò que ens cal i comú . La guerra de classes no ha desaparegut : hem de defensar i passar al contraatac . Les persones que conformem la CNT estem disposades i en lluita , però necessitem dels nostres germans i germanes de classe que doneu un pas al capdavant i que la vostra responsabilitat individual esdevingui confrontació col · lectiva.


Que s’alci la protesta i s’estengui la revolta !



SALUT I BON VIATGE.